Jak przygotować się do rozmowy?

Idziesz na rozmowę kwalifikacyjną? Świetnie! Zbierz niezbędne informacje i z optymizmem rusz na spotkanie. Bądź sobą, ale się przygotuj!

Garść przydatnych informacji:

  • ustal z kim masz rozmowę (z HR, bezpośrednim przełożonym czy z zarządem)
  • zerknij na stronę internetową firmy, sprawdź czym się zajmuje, jakich ma klientów, kto stanowi konkurencję, jaka jest struktura organizacyjna, poziom zatrudnienia etc.
  • jeśli masz spotkanie w firmie: bądź punktualnie
  • jeśli masz spotkanie online: sprawdź wcześniej parametry techniczne i aplikacje, upewnij się, że wszystko działa (mikrofon, kamera, łącze internetowe)
  • ubierz się odpowiednio do sytuacji (czyli profesjonalnie)
  • uprzejmość i życzliwość dla pracowników "pierwszego kontaktu": recepcjonistki, sekretarki - może to Twoi nowi koledzy i koleżanki
  • podziękuj rozmówcy za zaproszenie
  • pozwól gospodarzowi kierować spotkaniem
  • uważnie słuchaj pytań, jeśli są niejasne poproś o ich powtórzenie
  • bądź szczery w odpowiedziach, nie kłam, trzymaj się wątków
  • jeśli masz rozmowę z kilkoma osobami, odpowiedzi kieruj do wszystkich, nie pomijaj nikogo
  • nie krytykuj siebie, poprzednich lub obecnych przełożonych
  • w odpowiednim momencie zadaj pytanie na temat wynagrodzenia, bonusów, benefitów
Osoba

Nie lubimy sztampowości i mamy nadzieję, że nasze rozmowy rekrutacyjne odbiegają od nudnych schematów. Mimo to wiemy, że są pewne standardowe pytania, które padają na rekrutacji.
Polecamy je przemyśleć, przygotować i przećwiczyć odpowiedzi - nie daj się zaskoczyć!

Najczęściej zadawane pytania (Frequently Asked Questions)

  • dlaczego aplikujesz na to stanowisko?
  • co wiesz na temat naszej firmy?
  • jakie, Twoim zdaniem, umiejętności są potrzebne do pracy na tym stanowisku?
  • jakie osiągnięcie w swojej karierze zawodowej cenisz najbardziej i dlaczego?
  • co uważasz za swoją największą porażkę zawodową i dlaczego?
  • co Ci się podobało, nie podobało w poprzedniej pracy?
  • które zadania lubisz wykonywać najbardziej i dlaczego?
  • czy masz jakieś zainteresowania poza pracą?
  • jak byś siebie scharakteryzował? Jak opisują Cię współpracownicy?
  • dlaczego powinniśmy zatrudnić właśnie Ciebie?

Jak napisać dobre CV (Curriculum Vitae)?

CV ma być jak magnes - ma przyciągać. Ma sprawić, że przyszły pracodawca zaprosi Cię na spotkanie rekrutacyjne. CV powinno zawierać trzy kluczowe obszary: Kto? Co? Kiedy?

Kto?
Choć trudno w to uwierzyć, to ciągle się zdarza, że CV nie zawiera podstawowych informacji, jak: imię i nazwisko, numer telefonu czy adres e-mail. Jak pracodawca ma się z Tobą skontaktować?
Przed wysłaniem sprawdź, czy CV zawiera pełne dane kontaktowe.

Co?
CV mówi o tym, czym się zajmujesz, jak wygląda ścieżka edukacyjna i zawodowa, jakie masz doświadczenie, osiągnięcia i umiejętności. CV powinno odzwierciedlać kwalifikacje i umiejętności kluczowe dla stanowiska, o które się ubiegasz.

Kiedy?
Napisz, od kiedy możesz rozpocząć nową pracę, jaki masz okres wypowiedzenia, czy obowiązuje Cię zakaz konkurencji lub inne zobowiązania wpływające na rozpoczęcie nowej pracy.

Dobre CV:

  • jest jasne, czytelne i przejrzyste
  • napisane jednego rodzaju i wielkości czcionką (zachowana spójność)
  • nie zawiera błędów ortograficznych, sprawdzona pisownia i interpunkcja
  • ma prosty styl (CV to nie dzieło artystyczne)
  • ma długość ok. 2-4 stron formatu A4 (zależy od wielkości doświadczenia)
  • nie zawiera nieistotnych informacji – to list biznesowy


Powodzenia!

Recruitment Solutions © 2024 • Wrocław, ul. Stanisława Leszczyńskiego 4 lok. 29, tel. +48 531 465 004

E-mail: vasb@erpehvgzragfbyhgvbaf.cy

Agencja doradztwa personalnego nr 2505

Ta strona wykorzystuje pliki cookies aby działać poprawnie. Akceptuj